3 forskellige måder at modtage faktura
For at forenkle din fakturahåndtering, og som en del af vores miljøarbejde, tilbyder vi din virksomhed, 3 forskellige måder at modtage Ahlsells fakturaer elektronisk. Læs mere om de forskellige metoder her.
1: Faktura via mail
Ved at bestille at modtage dine fakturaer direkte til din inbox, så kan du gemme dine fakturaer i PDF-format, så du ved, hvor de er. Du medvirker til at vores miljø bliver bedre ved, at der bruges mindre papir og transport.
Tilmeld til faktura via mail her!
2: E-faktura via webbank
E-faktura via webbank indebærer, at vi sender fakturaen til dig via din webbank, omkostningsfrit. Når du logger ind på bankens website, modtager du en meddelelse om, at der er en e-faktura. Det eneste, du behøver at gøre, er at kontrollere e-fakturaens beløb og derefter godkende til betaling med et enkelt tryk. Præcist på betalingsdatoen trækkes beløbet fra din konto. Du skal altså ikke udfylde oplysninger om gironummer, kontonummer eller OCR-nummer. Alt der skal gøres - er at trykke på en knap. Vil du have fakturaen på papir, så kan du bare udskrive den på din printer.
For at få adgang til e-faktura skal du have en webbank. Du tilmelder til e-faktura hos dit pengeinstitut, som tager kontakt til os og ordner alle formaliteter. Du kan allerede tilmelde dig inden du modtager en faktura fra Ahlsell.
3: E-faktura via EDI
I stedet for at modtage dine fakturaer i webbanken eller på mail, så kan du få den direkte til dit økonomisystem. Vi har opkobling til de fleste økonomisystemer, og flere tilknyttes.
En EDI-faktura kan sendes i forskellige formater. Eksempelvis anvendervi XML eller EDIFACT, som er de mest anvendte formater.
Inden du som kunde kan modtage EDI-faktura kræves der en form for grænseafsnit. Kontakt jeres økonomisystem leverandør for at høre, hvad der kræves. Derefter kan vi starte vores EDI-fakturaprojekt.