Sanistål giver den fuld skrald i nyt genanvendelsesprojekt

På bare en måned er genanvendelsesprocenten af affald næsten fordoblet i Thisted-butikken. Nu skal det vellykkede pilotprojekt rulles ud til samtlige butikker, som gerne skal øge deres genanvendelsesprocent til over 80.

“Hidtil har vi haft en gennemsnitlig genanvendelsesprocent af vores affald fra butikker og kontorlokationer på mellem 50 og 60 procent. Det er pæne tal, men vi vil gerne gøre det endnu bedre. På vores centrallager er den samlede genanvendelsesprocent for alle typer affald helt oppe på 87 procent, og vi har været nysgerrige på, om det er realistisk, at butikkerne kan opnå en lige så høj genanvendelsesprocent,” siger bæredygtighedschef Gitte Østergaard Futtrup.

Siden december har Sanistål derfor testet en ny affaldsløsning i Saniståls butik i Thisted. Det er sket i samarbejde med Marius Pedersen A/S, som er en af Danmarks største virksomheder inden for renovation og genanvendelse.

“Resultaterne ikke bare overstiger vores forventninger. Vi er stolte af det, vi har opnået. I Thisted er genanvendelsesprocenten på blot en måned næsten fordoblet, så den nu er på mere end 70 procent. Nu ruller vi projektet ud på alle Saniståls lokationer,” siger Gitte Østergaard Futtrup.

”Butikken er gået seriøst til opgaven”

Skræddersyede løsninger og data

Kontaktperson: