Fra sælger af skruer og stiksave til sælger af koncepter
På forkant med kundens behov
Kent Jensen har gjort det til sin styrke dagligt at spore sig ind på kunden og hans forretning for at afdække de behov, han har nu og eventuelt vil have fremover.
“På baggrund af de svar jeg får og ved at se hans produktion, kan vi analysere os frem til, hvad Sanistål har at bidrage med. Ofte vil en business case dokumentere, at han kan spare 100.000 kr. per år ved hjælp af et af vores lagerstyringsløsninger”, siger Kent Jensen.
Salgschef Henrik Jørgensen supplerer: ”Kunden skal først og fremmest se os som en værdiskabende sourcingpartner, som han kan se en værdi i at arbejde sammen med. Vores styrke er, at vi kan dokumentere, at det er måden kunden køber ind, der kan spare ham for penge”.
Iver og engagement
Henrik Jørgensen er imponeret over, hvordan Kent Jensen på relativt kort tid har udfyldt og påtaget sig sin nye rolle:
“På bare et år har Kent med stor iver og engagement kastet sig over digitalisering og sat alt ind på at forstå kundernes forretning. Ligesom jeg er imponeret over, hvordan han uden forudsætninger vader ind i den sorte industri. Ingen træghed og ingen modstand i forhold til at påtage sig den nye rolle. Det er vigtigt at understrege, at det ikke er nogen selvfølge, at man går all in i en sådan transformation”, siger Henrik Jørgensen.
Kent Jensen understreger, at han ikke kunne have gjort det uden ledelsens opbakning:
“Der har været fuld opbakning fra Henrik og både tid og rum til, at jeg har kunnet lande i min nye rolle. Den er jo ikke en, man tager på sig på blot et par dage”.