Eksklusiv elevuddannelse er Ahlsells trumfkort i årets elevkampagne
Når Ahlsell i dag igangsætter sin årlige elevkampagne, er målet at kunne skrive kontrakt med endnu flere elever end de forudgående år.
”Det afgørende er dog ikke, om vi får besat alle stillinger, men at vi formår at rekruttere de talenter, som vi også tror på kan blive en del af fremtidens Ahlsell” siger Svend Pedersen, Director of People and Culture i Ahlsell.
”Vi har i Ahlsell en historik for at udvikle vores elever til medarbejdere, der er hos os i mange år. Og det vil vi arbejde endnu mere systematisk på fremover. Mange af vores butikselever er endt som forretningschefer, og vi forsøger i endnu højere grad end tidligere at synliggøre, at for dem, der har evnen og viljen, er der mange muligheder for at gøre karriere i Ahlsell”, siger Svend Pedersen.
Voksenelever – ja tak
Årets kampagne retter sig også mod at rekruttere elever over 25 år.
”Vi ønsker i det hele taget mere diversitet blandt eleverne. Vi skal være på arbejdsmarkedet i mange år, og om man er 25 år eller ældre, er ikke et minus. Vi har rigtig gode erfaringer med vores voksenelever”, afslutter Svend Pedersen.
Ahlsell søger i år 36 elever.