Specialviden når ud til kunderne
Produktchef Jacob Gadegaard har flere gange deltaget i kundemøder sammen med sælgerne, og han synes, det er et rigtig godt tiltag.
”Når vi er ude at besøge kunder med de forskellige sælgere rundt omkring i Danmark, ser vi mange forskellige kunder og mange forskellige løsninger. Det betyder, at vi ofte sidder inde med en viden om løsningsforslag eller muligheder, vi har set før, og vi bringer derfor nogle ting i spil, som kunden ikke selv har været opmærksom på,” siger han.
Både Jacob Gadegaard og Peter Fisker fremhæver, at de ofte kan lægge en god mængde viden i deres egne værktøjskasser efter møderne. Viden, der fremadrettet kommer både dem selv og Saniståls kunder til gode.
Sparring, idéer og leverandørkendskab
Efter møderne udarbejder Peter Fisker altid en besøgsrapport, og når han kigger på rapporterne, er han ikke i tvivl om, at kunderne også er glade for det nye tiltag.
”Jeg sidder for eksempel her med en besøgsrapport fra en større dansk produktionsvirksomhed. Her fortæller kunden, at de tidligere havde manglet sparring på produktniveau, og at det havde de i høj grad fået, da vi var på besøg. Idéer, og ikke mindst kendskab til leverandører og deres muligheder var de rigtig begejstrede for, så de var meget positive over for den her måde at have besøg på. Det havde givet noget, som de ellers ikke vidste, hvor de skulle søge henne. Og det slår meget godt hovedet på sømmet,” konstaterer Peter Fisker.
Se sortimentet af stål og metaller her >>