”Det er kendetegnende for mange af vores kunder, at de er globale virksomheder i hård international konkurrence. Derfor har de et stort fokus på at optimere deres processer. Maskinerne skal køre kontinuerligt og med så få nedbrud som muligt og med så få mandetimer som muligt,” siger Ulrik Kirk Boesen, produktspecialist i blankt stål i Sanistål.
Han og produktchef Jacob Gadegaard har netop en viden, som betyder, at de kan indgå i en dialog med kunderne om, hvordan de kan optimere deres forretning.
Spar tid og undgå spild
Mens Ulrik Kirk Boesen har mange års erfaring med de kunder, der bruger blankt stål, og kender deres behov særdeles godt, så kender Jacob Gadegaard leverandørerne af blankt stål og har overblikket over, hvem der kan levere hvilke kvaliteter, dimensioner og udførelser. Han kan inddrage de helt rigtige leverandører og dermed også sikre en høj leveringssikkerhed.
”Sammen vil vi med vores viden kunne vejlede og være en sparringspartner for kunderne, så de vælger den kvalitet, udformning eller dimension af det blanke stål, som betyder, at de undgår spild, unødvendigt slid på deres maskiner eller måske slet ikke selv behøver at udforme stålet,” siger produktchef Jacob Gadegaard, der har en baggrund som smed og dermed også kender værkstederne indefra.
Kunderne kan fx blive vejledt til at vælge blankt stål i så god en kvalitet, at de ikke behøver at gøre noget ved overfladen, eller få stålet i en dimension eller udformning, som er så tæt på det færdige produkt, som kunden skal bruge, så de selv sparer mandetid og maskintid på at bearbejde det. Man kan også se på den kemiske sammensætning af stålet, som kan have betydning for, hvor hårdt slid der kommer på maskinerne.