OBS: Det er pt. ikke muligt at oprette nye leveringsadresser i webshoppen. Tag fat i din sælger for hjælp.

Der er kommet styr på lageret

Saniståls lagerstyringssystem, EasySupply, har været med til at optimere lageret hos Hanstholm Skibssmedie. Der er nu kommet orden og struktur på lageret, og det er blevet nemt at overskue.

Tidligere foregik bestillingerne til lageret lidt på må og få hos Hanstholm Skibssmedie. Tingene begyndte at hobe sig op, og det blev sværere og sværere at danne sig et overblik. I dag står tingene snorlige. Lageret er indrettet med reoler fra Sanistål og kanban-løsningen Easysupply, hvor man kan bestille nye varer ved at blot at aflæse stregkoden på kassen.

”Før havde vi en masse død kapital bundet i varer, som vi ikke havde noget flow i. Det var ganske enkelt svært for os at overskue, hvilke varer vi brugte meget af, og hvilke vi ikke brugte. Indimellem oplevede vi også, at vi pludselig stod og manglede noget, fordi vi ikke havde været opmærksomme på at bestille lige netop det hjem,” fortæller administrerende direktør Jesper Pedersen.

 

Fik hjælp til at rydde op

Da Hanstholm Skibssmedie besluttede sig for at gøre noget ved lageret, undersøgte de flere mulige leverandører. ”Vi valgte Sanistål, for de har EasySupply, som er et godt system til det, som vi gerne ville. De kom også med et godt tilbud, og så ville de meget gerne hjælpe os godt i gang. Vi har haft et rigtigt positivt samarbejde,” siger Jesper Pedersen.

Med implementeringen af EasySupply har Hanstholm Skibssmedie fået et langt mere ryddeligt lager, hvor varerne er nemme at finde, og der er mere struktur på processerne.

”Sammen med Sanistål har vi gennemgået, hvilke varer vi havde brug for at have på lager, og hvordan vi kunne få noget struktur på vores styring af lageret. Sanistål har tegnet, hvordan lageret kunne se ud, og hvor mange reoler vi ville få brug for, ligesom vi har fået ideer til, hvordan vi kan skabe en god struktur,” siger Jesper Pedersen.

Meget bedre styring

Selvom det hele stadig er meget nyt, og ikke alle 6.000 varenumre er helt på plads, så mærker Hanstholm Skibssmedie allerede en forskel.

”Styringen på lageret er blevet meget bedre, det er nemmere at overskue og finde tingene, og det er nemmere at tælle op til status. Dertil løber vi ikke pludselig tør for varer, for vi får bestilt nyt i god tid,” siger Jesper Pedersen.

Læs mere om EasySupply konceptet her >>

 

 

Dato: 25. oktober 2018
Emne: EasySupply

Andre artikler

EasySupply Instant giver VVS-firma bedre tid til kunderne
17. februar 2023
Holmsted VVS & Blik ApS undgår hver dag en masse spildtid efter, at firmaet med hjælp fra Sanistål har fået styr på sit lager. Med EasySupply Instant løber VVS-firmaet aldrig tør for vigtige reservedele, og varerne bliver i én arbejdsgang både genbestilt og automatisk skrevet på kundens faktura.
EasySupply Instant giver VVS-firma bedre tid til kunderne
EasySupply Instant giver VVS-firma bedre tid til kunderne
Med EasySupply løber vi aldrig tør for reservedele
26. november 2021
Expo-Net sparer masser af tid, efter at virksomheden er begyndt at bruge Saniståls lagerstyrings-system EasySupply. Samtidig har virksomheden sikret sig, at de aldrig igen løber tør for vigtige reservedele.
Med EasySupply løber vi aldrig tør for reservedele
Med EasySupply løber vi aldrig tør for reservedele
Boligselskab får mere tid til at betjene beboere med EasySupply
24. august 2021
Vildtbanegaard boligselskab med 1900 lejligheder i Ishøj har valgt Saniståls automatiske lagerstyringskoncept EasySupply for at sikre, at blandt andet toiletter og spejle altid er inden for rækkevidde: “Vi er sikret en strømlinet levering og har aldrig haft så meget styr på vores lager og vores varenumre som nu”.
Boligselskab får mere tid til at betjene beboere med EasySupply
Boligselskab får mere tid til at betjene beboere med EasySupply