Der er kommet styr på lageret

Saniståls lagerstyringssystem, EasySupply, har været med til at optimere lageret hos Hanstholm Skibssmedie. Der er nu kommet orden og struktur på lageret, og det er blevet nemt at overskue.

Tidligere foregik bestillingerne til lageret lidt på må og få hos Hanstholm Skibssmedie. Tingene begyndte at hobe sig op, og det blev sværere og sværere at danne sig et overblik. I dag står tingene snorlige. Lageret er indrettet med reoler fra Sanistål og kanban-løsningen Easysupply, hvor man kan bestille nye varer ved at blot at aflæse stregkoden på kassen.

”Før havde vi en masse død kapital bundet i varer, som vi ikke havde noget flow i. Det var ganske enkelt svært for os at overskue, hvilke varer vi brugte meget af, og hvilke vi ikke brugte. Indimellem oplevede vi også, at vi pludselig stod og manglede noget, fordi vi ikke havde været opmærksomme på at bestille lige netop det hjem,” fortæller administrerende direktør Jesper Pedersen.

Før

 

Fik hjælp til at rydde op

Da Hanstholm Skibssmedie besluttede sig for at gøre noget ved lageret, undersøgte de flere mulige leverandører. ”Vi valgte Sanistål, for de har EasySupply, som er et godt system til det, som vi gerne ville. De kom også med et godt tilbud, og så ville de meget gerne hjælpe os godt i gang. Vi har haft et rigtigt positivt samarbejde,” siger Jesper Pedersen.

Med implementeringen af EasySupply har Hanstholm Skibssmedie fået et langt mere ryddeligt lager, hvor varerne er nemme at finde, og der er mere struktur på processerne.

”Sammen med Sanistål har vi gennemgået, hvilke varer vi havde brug for at have på lager, og hvordan vi kunne få noget struktur på vores styring af lageret. Sanistål har tegnet, hvordan lageret kunne se ud, og hvor mange reoler vi ville få brug for, ligesom vi har fået ideer til, hvordan vi kan skabe en god struktur,” siger Jesper Pedersen.

Efter

Meget bedre styring

Selvom det hele stadig er meget nyt, og ikke alle 6.000 varenumre er helt på plads, så mærker Hanstholm Skibssmedie allerede en forskel.

”Styringen på lageret er blevet meget bedre, det er nemmere at overskue og finde tingene, og det er nemmere at tælle op til status. Dertil løber vi ikke pludselig tør for varer, for vi får bestilt nyt i god tid,” siger Jesper Pedersen.

Læs mere om EasySupply konceptet her >>

 

 

Dato: 25. oktober 2018
Emne: EasySupply

Andre artikler