OBS: Det er pt. ikke muligt at oprette nye leveringsadresser i webshoppen. Tag fat i din sælger for hjælp.

Få overblik over dine lagerstyringsmuligheder

Med ordentlig lagerstyring sikrer du, at dine medarbejdere har fuldt overblik over lagerbeholdningen, du undgår døde varer og endelig sparer du dyrebar tid brugt på lageret, i indkøbsafdelingen og i administrationen. Sanistål tilbyder to lagerstyringsløsninger, der i varierende grad er automatiseret og digitaliseret - EasySupply og StockMaster.

EasySupply og StockMaster er sammen eller hver for sig to lagerstyringssystemer, der giver dig fuldt overblik over din lagerbeholdning og dine indkøb. De vil spare dine medarbejdere for bøvl og spildtid og i stedet sikre faste procedurer og ensartethed, som erfaringsmæssigt betyder bedre forbrugsvaner og mindre spild.

Lagerstyringskoncepterne resulterer også i færre leverandører, mindre tid brugt på indkøb og mindre administrationstid brugt på fakturering. Men faktisk er der langt flere fordele gemt i de to lagerstyringskoncepter, som du kan se i oversigten herunder:

 

Kanban-systemet EasySupply er et logisk opbygget reolsystem med indbyggede procedurer og en serviceaftale om opfyldning og opdatering af lagerbeholdningen

Hvert produkt placeres i to ens kasser på reolen. Når kassen bliver tømt, møder brugeren et kanban kort og kortet lægges i EasySupply postkasse. Merchandiser indsamler kort og bestiller varen elektronisk gennem Saniståls e-handelsløsning. Opfyldning af EasySupply sker efter faste intervaller eller ad hoc.

 

  • Sanistål hjælper med at opbygge og afstemme systemet til den enkelte virksomhed. Det gælder både på lagerets indhold, så det kun indeholde relevante varer og mængder, og det gælder aftaler om fakturering og genopfyldning, der tilpasses den enkelte virksomheds arbejdsgange
  • De ansatte i produktionen sparer dyrebar tid og får overblik over det logisk opbyggede lager, hvor de hurtigt finder de nødvendige produkter
  • Med EasySupply bestiller du altid varerne, før du løber tør. På den måde undgår du vente- og i værste tilfælde nedetid
  • Det trimmede lager optager mindre plads end et almindeligt (og rodet) lager

 

Læs mere om fordelene ved EasySupply >>

 

Vendingautomaten StockMaster er et lagerstyringskoncept, som automatiserer lageret. Den fungerer i princippet som en slik- og sodavandsautomat, bare med værktøj, sprayprodukter, sikkerhedsudstyr og lignende C-varer/MRO-varer.

Automaterne kan placeres specifikke steder i produktionen, hvor det er relevant. Det betyder, at hver automat udelukkende indeholder relevante varer for den specifikke afdeling af virksomheden, som den står i. Det kaldes med et andet udtryk for Point of use.

 

  • Medarbejderne har individuel adgang til varerne, så de kun kan vælge de produkter, der er relevante. Det minimerer risikoen for menneskelige fejl.
  • Modsat gængse lagre og lagerbure, så er StockMaster automaterne åbne døgnet rundt.
  • StockMaster kan også med fordel bruges til værktøjsdeling. Alle brugere registreres, hver gang de låner et produkt, så det er nemt holde styr på dyrt værktøj.
  • StockMaster kommunikerer direkte med Sanistål og sender automatisk en ordre afsted, når den definerede genbestillingsmængde er nået. Automaten indsamler forbrugsdata real time og giver mulighed for opfølgning af et uhensigtsmæssigt forbrug.

 

Læs mere dine muligheder med StockMaster >>

Dato: 29. juni 2018
Emne: StockMaster, EasySupply

Andre artikler

EasySupply Instant giver VVS-firma bedre tid til kunderne
17. februar 2023
Holmsted VVS & Blik ApS undgår hver dag en masse spildtid efter, at firmaet med hjælp fra Sanistål har fået styr på sit lager. Med EasySupply Instant løber VVS-firmaet aldrig tør for vigtige reservedele, og varerne bliver i én arbejdsgang både genbestilt og automatisk skrevet på kundens faktura.
EasySupply Instant giver VVS-firma bedre tid til kunderne
EasySupply Instant giver VVS-firma bedre tid til kunderne
Med EasySupply løber vi aldrig tør for reservedele
26. november 2021
Expo-Net sparer masser af tid, efter at virksomheden er begyndt at bruge Saniståls lagerstyrings-system EasySupply. Samtidig har virksomheden sikret sig, at de aldrig igen løber tør for vigtige reservedele.
Med EasySupply løber vi aldrig tør for reservedele
Med EasySupply løber vi aldrig tør for reservedele
Boligselskab får mere tid til at betjene beboere med EasySupply
24. august 2021
Vildtbanegaard boligselskab med 1900 lejligheder i Ishøj har valgt Saniståls automatiske lagerstyringskoncept EasySupply for at sikre, at blandt andet toiletter og spejle altid er inden for rækkevidde: “Vi er sikret en strømlinet levering og har aldrig haft så meget styr på vores lager og vores varenumre som nu”.
Boligselskab får mere tid til at betjene beboere med EasySupply
Boligselskab får mere tid til at betjene beboere med EasySupply