Det er den 12 mand store CustomKit-afdeling i Billund, der har pakket kassen med de komponenter, som gør, at vindmølle-producenten sparer både tid, svind og emballage. Montørerne skal ikke afbryde arbejdet gang på gang, fordi de mangler en bolt eller skrue.
Og kunden slipper for det administrative bøvl, som fx at skulle håndtere forskellige leverandører og fakturaer, returnering af varer osv.
For alle kunder
CustomKit blev lanceret i 2011, og ifølge afdelingsleder Marinus H. Rasmussen vil stort set alle typer af kunder kunne drage nytte af konceptet.
“Hidtil har vi koncentreret os om vores storkunder, som vi sender til på enten daglig eller ugentlig basis. Men CustomKit kan også optimere mange mindre kunders arbejdsopgaver. F.eks. det lille VVS-firma, der skal bruge de samme 35 komponenter, hver gang de skal installere et gasfyr eller udstyre 20 ens badeværelser. I stedet for at montørerne skal gå frem og tilbage fra lageret, hvor der måske mangler en komponent, er alt det, de skal bruge, lige ved hånden”, siger Marinus H. Rasmussen.
“Alt kan lade sig gøre”
Arbejdsgangen er, at afdelingen bliver kontaktet af Saniståls sælgere, der oplyser, hvad kunden har brug for, og herefter fastsætter afdelingen en pris på opgaven.
“Den ekstra pris, vi skal have for at samle alle items, så de lige præcis passer til kundens opgave, er mindre end de ekstraudgifter til arbejdstid og svind, som kunden ellers ville have”, siger Marinus H. Rasmussen.
Kaj M. H. Petersen arbejder på lageret, hvor pakkerne fra hele produktsortimentet samles.