Orden og overblik på lageret

Tidligere foregik bestillingerne til lageret lidt på må og få hos Hanstholm Skibssmedie. Tingene begyndte at hobe sig op, og det blev sværere og sværere at danne sig et overblik.

Et lager, som virksomheden var vokset fra

Hanstholm Skibssmedie fik for nogle år siden øje på, at de havde brug for at optimere deres lager. Virksomhedens aktiviteter var vokset, og der var brug for en bedre styring med deres lagervarer.

I dag står lageret snorlige. Lagerområdet er indrettet med reoler og kanban-løsningen Easysupply, hvor medarbejderne kan bestille nye varer ved at blot at scanne stregkoden på kassen.

 

Væk med ”dødt” lager, ind med overblik og styr på processerne

”Før havde vi en masse død kapital bundet i varer, som vi ikke havde noget flow i. Det var ganske enkelt svært for os at overskue, hvilke varer vi brugte meget af, og hvilke vi ikke brugte,” fortæller administrerende direktør Jesper Pedersen.

”Indimellem oplevede vi også, at vi pludselig stod og manglede noget, fordi vi ikke havde været opmærksomme på at bestille lige netop det hjem.”

Med et ryddeligt lager, hvor varerne er nemme at finde, har Hanstholm Skibssmedie fået mere struktur på processerne.

 

Hjælp til at rydde op og tegne en løsning

”Vi valgte EasySupply, fordi det er et godt system til det, som vi gerne ville. Sanistål kom med et godt tilbud, og så ville de meget gerne hjælpe os i gang. Vi har haft et rigtigt positivt samarbejde,” siger Jesper Pedersen.

”Sammen med Sanistål har vi gennemgået, hvilke varer vi havde brug for at have på lager, og hvordan vi kunne få en bedre styring. Sanistål har tegnet, hvordan lageret fysisk kunne se ud, ligesom vi har fået ideer til, hvordan vi kan skabe en god struktur,” siger Jesper Pedersen.

 

Meget bedre styring

Hanstholm Skibssmedie mærker tydeligt en forskel efter de er begyndt at bruge EasySupply.

”Styringen på lageret er blevet meget bedre, det er nemmere at overskue og finde tingene, og det er nemmere at tælle op til status. Dertil løber vi ikke pludselig tør for varer, for vi får bestilt nyt i god tid,” siger Jesper Pedersen.

 

Læs om EasySupply konceptet her >>

 

For mere information om vores forskellige lagerstyringsløsninger venligst kontakt:

KonceptSupport

Mail: scm.konceptsupport@sanistaal.dk

Tlf. 9620 4530

 

 

Dato: 19. oktober 2020
Emne: EasySupply, Stregkodesystem

Andre artikler

17. februar 2023
14. marts 2022
26. november 2021
24. august 2021
21. juni 2021