Da Nichlas satte sig i stolen som salgschef for køleteknik i Ahlsell i maj, var hans første fokus klart: at lytte til kunderne og forstå hvordan vi kan bakke op omkring deres forretning.
”Kunderne skal mærke, at vi forstår deres hverdag”
”Jeg har brugt mine første måneder på at komme tæt på både køle- og VVS firmaerne. Jeg vil gerne forstå, hvad der fungerer, og hvor vi kan gøre en forskel. For mig handler det om, at kunderne skal opleve, at vi forstår deres udfordringer – og står klar med løsningerne,” fortæller Nichlas.
Samme tryghed – mere at vælge imellem
”Jeg vil gerne understrege, at vi stadig er den samme kølegrossist, som kunderne kender og stoler på. Den gode service og kvalitet ændrer vi ikke på – men vi har udvidet sortimentet, så vi kan hjælpe endnu flere kunder med hele spektret af køleteknik og det omkring,” siger Nichlas.
Stærkt team og udvidet sortiment
Den første tid er gået med at understøtte det dedikeret salgsteam, der giver kunderne hurtig, kompetent og personlig hjælp.
”Vi har et stærkt internt salgsteam, som er klar til at rådgive og finde præcis de produkter, der løser kundernes opgaver på en professionel og effektiv måde. Samtidig kan vi tilbyde et bredere sortiment end tidligere – faktisk kan vi alt det samme, som man kender fra Ahlsell Ref, men med endnu flere produkter at vælge imellem,” siger han.
Et blik fremad
Ambitionen for de kommende måneder er klar: Ahlsell Køleteknik skal være branchens foretrukne samarbejdspartner, når det gælder både produkter, rådgivning og tilgængelighed.
”Vi er her for at gøre hverdagen lettere – og vi er kun lige begyndt,” slutter Nichlas.