Sanistål er blandt de ledende på markedet for bjælker og har samtidig øget sit fokus på armeringsstål. På begge områder har kunderne adgang til ekspertviden fra produktchef Lars Christensen og et komplet produktprogram.
11. oktober 2018
I mange år har Sanistål været blandt de ledende på markedet for bjælker, og det seneste år har Lars Christensen, der er produktchef for bjælker og armeringsstål, udviklet produktprogrammet yderligere og øget lagerbeholdningen af bjælker med 30 pct. Det er sket i samarbejde med kunderne, som har været med til at vælge, hvilket sortiment der skal være på lager.
”Vi har valgt at gå mod strømmen og øge vores lagerbeholdning, så vi hurtigt kan imødekomme vores kunders behov. Vi har nok Danmarks bredeste program af bjælker i både høj og standard kvalitet. Desuden har vi et stærkt netværk af leverandører, som vi hurtigt kan skaffe særlige bjælker hjem fra, og dermed dækker vi alt, hvad vores kunder kan efterspørge af bjælker,” siger Lars Christensen.
Dertil ved han rigtig meget om produkterne og deres egenskaber og kan derfor også vejlede kunderne i, hvad der er af muligheder. Hans viden giver han bl.a. videre, når han tager med sælgerne på besøg hos kunderne.
Øget fokus på armering
Også inden for armering har Sanistål nu et komplet program på lager. Dertil tilbydes der klip og buk af armeringsstål, ligesom kunderne kan få hjælp til at trække mængder ud af tegninger via en af Saniståls eksterne samarbejdspartnere.
Udover produktchef Lars Christensens ekspertviden om bl.a. produkterne, leverandørerne og prisudviklingen, er der på salgssiden også skabt en særlig gruppe, der primært tager hånd om de kunder, som køber armeringsstål.
”Det betyder, at kunderne altid kommer til at tale med de samme folk i Sanistål, når de skal købe armeringsstål. Og det er folk, som ved rigtig meget om markedssituationen og kan give hurtige svar,” siger Lars Christensen.
Adgangen til den særlige viden, de nye services og det komplette produktprogram inden for armering er blevet rigtig godt modtaget af kunderne, og alene fra 2015 til 2016 øgede Sanistål omsætningen med 25 pct.